Sunday, December 20, 2009

Fourth Sunday of Advent

tho counting is not an advent theme per se, this song Count Your Blessings from our family prayer a few days ago kept its playing...
雖然數算神的恩典不是將臨期的主要題旨,以下詩歌數算主恩在我們近日的家庭祈禱會卻不住地出現...


數算主恩

當你遇見苦難如同大波浪,當你憂愁喪膽幾乎要絕望,若把主的恩典從頭數一數,必能叫你驚訝主奇妙看顧。
主的恩典,樣樣都要數,主的作為都要記清楚,主的恩典,樣樣都要數,必能叫你驚訝 主奇妙看顧。
當你掛念世事如同挑重擔,當你背負十架覺得苦難堪,若數主的恩典疑惑就消除,必能叫你快樂立時讚美主。
每逢遭遇靈戰不論小或大,主手統治一切你不要懼怕,深知主有恩典必甘願扶助,安慰引導我們直到見天父。

(translation by The Oaks)

2 comments:

  1. Good song. There is another one:
    有時享平安,如江河平又穩,有時遇悲傷似浪滾;
    不論何環境,我已蒙主引領,我心靈得安寧,得安寧。
    我心靈,得安寧,我心靈得安寧,得安寧。

    求主快再來,使信心得實現,雲彩要捲起在主前;
    號筒聲響應,我救主再降臨,願主來我心靈,得安寧。
    我心靈,得安寧,我心靈得安寧,得安寧。

    ReplyDelete
  2. My wife taught by your father in 1980. We went for peronal class from Seattle. We spent one week with your father in 2006 . We love your father. We will pray for him with our heart in Christ.

    Pastor Kin Ming Li and Louisa Li

    ReplyDelete