Wednesday, December 23, 2009

prayer update 0912223

the hospital is using the cardiovascular medications to keep dad's blood pressure at an acceptable level, while informing us that the medication would lose its effect over time. dad has been back on the mechanical ventilator for breathing since sunday. he's been presenting as calm and still in the past couple of days.

we're thankful for the many doctors, nurses, friends and extended family caring for dad, and the extra time we get to spend with him during this period at the hospital. praying for God's strength to be with dad and the rest of us.

醫院現在用心臟科的葯物來控制父親的血壓在可接受的水平,但他們說葯物的功效會隨時日而失去。自星期日開始,父親需要接囘呼吸機來幫助呼吸。過去幾天,父親都是平靜和穩定。

我們感謝有很多的醫生,護士和朋友們對父親和我們家人的關心和体貼,我們也感恩這段留院期間,與父親多了時間在一起。祈求神賜力量予父親和我們其他人。

(Translations by The Oaks)

6 comments:

  1. 馬太福音
    9:27 耶穌從那裡往前走、有兩個瞎子跟著他、喊叫說、大衛的子孫、可憐我們罷。
    9:28 耶穌進了房子、瞎子就來到他跟前.耶穌說、你們信我能作這事麼.他們說、主阿、我們信。
    9:29 耶穌就摸他們的眼睛、說、照著你們的信給你們成全了罷。
    9:30 他們的眼睛就開了。耶穌切切的囑咐他們說、你們要小心、不可叫人知道。

    人對於耶穌所行的神蹟,往往不是不信,就是滿心疑惑,神蹟真的,還是假的;若神蹟是真的,現今神蹟還會出現嗎?

    我媽媽兩眼睛有白內障,一位香港政府和一位私家眼科醫生都一致診斷其中一隻眼睛已沒有可能回復視力;瞎了99%,我心裡很難過。

    這次我回香港時,順道帶她去看眼科醫生,醫生親口告訴我,媽媽的眼睛沒有復原的機會,我問醫生:這一隻沒有復原機會的眼睛需不需要做手術?如果復原的機會等於零,不做那一隻壞眼睛的手術,有何不利的後果?他告訴我:不做的話,在眼部檢查時,看不到眼球裡面的情況,如果眼球裡出問題而驗不出時,後果要將壞眼整隻挖出來。感謝聖靈的帶領,我立刻不加思索,請醫生立刻排期幫我媽媽做眼部手術。

    我媽媽已做了眼部手術,你猜猜,我媽媽的眼睛如何?她告訴我:耶穌醫好她的眼睛,我的眼睛可以看到電視;她告訴我:我相信耶穌。這是何等寶貴的人生經驗!

    你相信神蹟嗎?

    李健明牧師上

    ReplyDelete
  2. Jesus said "Peace I leave with you; my peace I give to you. I do not give to you as the world gives. Do not let your hearts be troubled and do not let them be afraid." (John 14:27)
    May the peace & grace of our Lord Jesus be with uncle Chin & Chin's family.

    ReplyDelete
  3. 'And from His fullness have we all received, grace upon grace.' John 1:10

    Best wishes for Benny Chin and Merry Christmas to you and your family! Let us also remember in this special occasion our dear Lord who left the heavenly place and come down to earth to save us from sin so that we may become the children of God.

    December 24, 2009 10:40 PM

    ReplyDelete
  4. Wishing everyone in the Chin family peace and miracles this Christmas. Thank you so much, in this busy and extremely difficult time, to continue to update this website and keep everyone up to date.

    -A.

    ReplyDelete
  5. 在不肯定的時候,你們肯定了神的救恩.
    在不明白的時候,你們明白了神的旨意.
    或許有難過,或許有疑惑,或許有掙扎,
    或許會哭,或許會質疑,都是神所容許的,神是我們的父.
    祂所關心的遠超過我們肉體的患難.

    地上的父親愛你們,讓你們一家在此際比任何一個時刻更盡享骨肉的愛.
    天上的父親愛你們,祂在你們一家當中,開拓愛是永恆的視野.祂才是最終,至極的愛.

    願主基督降卑為人子的大愛豐豐富富的溢滿你的家!
    願平靜安穩如錨,穩住你家在生命汪洋中的方向!

    ReplyDelete
  6. Dear Tin Yan & Tin Yung ,

    We're always here , we're always care .


    In Christ ,
    Uncle Sze Wan & Aunt Yau Chee
    From Vancouver

    ReplyDelete